Celoživotní vzdělávání

     
   
     

Portugalština: jazyk, reálie, kultura
Cílem programu je získání solidního jazykového potenciálu v portugalském jazyce (úroveň A2), mimo jiné na základě konverzace s rodilým mluvčím. Účastníci se rovněž seznámí s reáliemi, historií, tradicemi, kulturou (gastronomie, hudba, film, výtvarné umění a architektura) a literaturou Portugalska a dalších portugalsky mluvících zemí (Jižní Amerika, Afrika, Asie). Studenti se budou moci zúčastnit exkurze do Portugalska, která se bude realizovat v případě dostatečného zájmu.

Univerzita třetího věku – Dějiny a kultura románských zemí
Dvouletý přednáškový cyklus Dějiny a kultura románských zemí je určen zájemcům o informace z oblasti Španělska, Francie a jiných románských zemí. Poutavou formou se posluchači seznámí se základními, ale i méně známými aspekty historie a kultury států této jazykové oblasti. Pomocí literárních, výtvarných i jiných kulturních památek nebo dokonce gastronomie budeme pomyslně cestovat po různých oblastech Španělska, Francie, Latinské Ameriky nebo Portugalska. Kurz je veden zkušenými lektory z katedry romanistiky FF OU, kteří mají tento svět procestovaný doslova skrz naskrz

Univerzita třetího věku – francouzština pro začátečníky
Lektorská výuka francouzského jazyka pro seniory je určena začátečníkům a zaměřuje se na osvojení základních komunikativních dovedností. Ve dvousemestrálním kurzu se frekventanti seznámí se základy francouzského jazyka a naučí se jej používat v každodenních situacích. Zároveň se seznámí s kulturou a reáliemi frankofonních zemí. Obsah i tempo výuky budou uzpůsobeny potřebám a nárokům účastníků kurzu.

Univerzita třetího věku – španělština pro začátečníky
Budeme se snažit co nejvíce mluvit a co nejméně se učit gramatická pravidla. Prvotním účelem jazyka je komunikace, nikoliv detailní studium jeho struktur. Pokusíme se napodobit malé děti, které se v šesti letech velice dobře domluví se svým okolím, přestože ještě nebyly ve škole, neumí číst a psát a určitě nenajdou ve větě podmět a přísudek. My se po jejich vzoru pokusíme gramatiku zvládnout tak, že budeme mluvit, mluvit a mluvit a tím ji praktikovat a uvádět v život. Bez toho, že bychom se speciálně věnovali gramatickým tématům, seznamovali se s pravidly a potom luštili jedno gramatické cvičení za druhým. Naším heslem bude: nejdříve mluvit a rozumět, někdy později možná i něco jiného.