Blokový seminář Jazyk a reklama vedený Dr. Horstem Ehrhardtem z Univerzity v Erfurtu

V týdnu od 12. do 16. listopadu 2007 proběhl na katedře germanistiky FF OU blokový seminář s názvem Jazyk a reklama vedený Dr. Horstem Ehrhardtem z university v Erfurtu. Seminář otevřel studentům nový pohled na jazyk užívaný v reklamě. V této souvislosti byla zkoumána nejen lexikální stránka jazyka užívaného v reklamních textech, ale i  syntaktické uspořádání vět v a jejich charakter, externí textové faktory, struktura a forma textu. Dr. Ehrhardt poukázal zároveň na vzájemnou souhru vnitřních textových faktorů, zaměření reklamy a její textovou intenci. Cílem tohoto blokového semináře bylo ukázat studentům, jak správně analyzovat jazykové a obrazové prostředky reklamy, veškeré neverbální prostředky reklamy, vzájemný vztah textu a obrazu v reklamě a jak rozeznat možné a úmyslné záměry reklamy, příp. způsob jejího zaměření na určitou cílovou skupinu.

Bc. Šárka Valová

Blokový seminář Jazyk a reklama
Blokový seminář Jazyk a reklama
Blokový seminář Jazyk a reklama
Blokový seminář Jazyk a reklama
Blokový seminář Jazyk a reklama
Blokový seminář Jazyk a reklama
Blokový seminář Jazyk a reklama
Blokový seminář Jazyk a reklama

Zveřejněno / aktualizováno: 20. 03. 2017