OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Filozofická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra anglistiky a amerikanistiky
Zuzana Hurtová
titul, jméno, příjmení:
Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
místnost, podlaží, budova:
XH 505, budova XH
funkce:
pedagogický poradce katedry
obor činnosti:
obchodní angličtina, funkční větná perspektiva
katedra / středisko (fakulta):
telefon, mobil:
553 46 1892
Nenalezen žádný záznam.
Rok: 2010, Ostrava Journal of English Philology
článek v odborném periodiku
Rok: 2010
prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Christopher Hopkinson, Zuzana Hurtová, Lenka Sedlářová, Renáta Tomášková, Sirma Wilamová, Gabriela Zapletalová ... další autoři
Rok: 2010
zveřejněné odborné posudky, recenze
Rok: 2009, Ostrava Journal of English Philology
článek v odborném periodiku
Rok: 2009, Ostravská univerzita v Ostravě
odborná kniha
Rok: 2008
prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Rok: 2008
graduační práce (rigorózní, graduační, habilitační)
Zuzana Hurtová, Petr Daniel Hajkr, Hana Atcheson
Rok: 2007
učební texty, skripta, výukové programy, příručky
Nenalezen žádný záznam.
Zobrazit více záznamů
Zobrazit více záznamů
Zobrazit více záznamů
Zobrazit více záznamů
Zobrazit více záznamů
Zobrazit více záznamů
Zobrazit více záznamů
Zobrazit více záznamů
Zkratka
Název předmětu
FPRXE
7ODPR
7PRXE
84PRA
Autor
Název práce
Typ
Rok
Koziorková Barbora
Voicing political opinions in different national cultures: A contrastive analysis of political parties´ websites in the UK/USA and the Czech Republic
diplomová
2024
Peterková Pavla
Analysis of communication strategies in business magazines
diplomová
2021
Turzová Lucie
Contrastive analysis of websites of municipalities based in various cultural backgrounds
diplomová
2021
Tomanová Petra
Promotional Discourse of Conventional vs. Socially Responsible Companies - A Socio-pragmatic Analysis
diplomová
2018
Klímová Jana
Communication strategies in blogs focusing on natural cosmetics products
bakalářská
Majerová Nela
Communication strategies in promotional discourse: Focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics
bakalářská
2024
Nosek Jan
Attracting the right candidates: Employer and employee branding in job advertisements
bakalářská
2024
Videmanová Adéla
Reporting climate change topics in broadsheets and tabloids
bakalářská
2024
Balonová Viktorie
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
bakalářská
2023
Čípová Simona
The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale
bakalářská
2023
Fišerová Gabriela
Reporting post-Brexit developments: A contrastive analysis of British and Czech media reports
bakalářská
2023
Holčáková Kateřina
Communication Strategies in CEO Letters to Shareholders: A Genre Analysis
bakalářská
2023
Kortová Veronika
Comparative linguistic analysis of headlines in broadsheet and tabloids articles
bakalářská
2023
Siváková Veronika
Analysis of communication strategies in promotional texts of cosmetics industry
bakalářská
2023
Zelinová Alice
Reporting Entertainment and Arts by Broadsheets and Tabloids
bakalářská
2023
Bathke Simona
Contrastive language analysis of advertisements aimed at men and women
bakalářská
2022
Montágová Hana
Covid-related reports in broadsheets vs. tabloids: A contrastive analysis of communication strategies
bakalářská
2022
Viktoříková Tereza
Communication strategies in CSR reports
bakalářská
2022
Chu Cam Uyen
Office Etiquette in the United Kingdom: Coping with Intercultural Differences
bakalářská
2021
Pavlíková Eva
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
bakalářská
2021
Špalková Nikol
Linguistic analysis of product placement in TV reality shows
bakalářská
2021
Wenzlová Sára
The language used in TV news to speak about a current state of European migrant crisis: comparison of Czech and British news
bakalářská
2020
Chvílová Kateřina
Intercultural differences reflected in the websites of companies based in various cultural backgrounds
bakalářská
2019
Martykanová Michaela
The language of instructions: analysis of communication strategies in chosen manuals
bakalářská
2019
Musiolová Karolina
Communication strategies in job advertisements
bakalářská
2019
Rzymanová Barbara
The translation of military terminology and expressions in Stephen E. Ambrose´s Band of Brothers
bakalářská
2019
Střasličková Ivona
Politeness in business correspondence
bakalářská
2019
Šoporová Barbora
The language of reports: analysis of communicaion strategies in annual reports
bakalářská
2019
Andrlová Veronika
The language of business-related blogs
bakalářská
2018
Kliment Richard
A Comparison of the Systems of Tertiary Education in the UK and the Czech Republic
bakalářská
2018
Martinková Lenka
The language of advertising addressed at parents and children
bakalářská
2018
Šmidák Daniel
Communication strategies in serious press and tabloids articles
bakalářská
2018
Zubričanová Marcela
Linguistic Means Used in the Promotion of Destinations in Tourism
bakalářská
2018
Abu Haija Lucie
The language choices of trilingual children raised in trans-national families
bakalářská
2017
Barišová Denisa
The language of advertising in international tourism
bakalářská
2017
Benešová Lenka
Non-verbal features of textbooks aimed at different age levels
bakalářská
2017
Haltofová Lucie
An analysis of the differences between the advertisements of health and nutrition-related products addressed at adults and children
bakalářská
2017
Hrnčíř Lukáš
Intercultural differences in global web design
bakalářská
2017
Smalianchuk Anastasiya
English as a Lingua Franca in Business Communication
bakalářská
2017
Švidrnoch Radovan
The language of instructions: Analysis of the cabin crew operational manual
bakalářská
2017
Gulašiová Barbora
Teaching Business English: Motivation
bakalářská
2011
Gwuzd Marek
International Engineering Fair in Brno - Foreign Exhibitors
bakalářská
2011
Holisz Ondřej
The Process and Results of Restructuring a Joint-Stock Company with an International Stake
bakalářská
2011
Pěnčíková Monika
Cross-cultural issues affecting communication in multinational companies
bakalářská
2011
Borunská Markéta
Ecotourism opportunities in the Czech Republic by comparison with English speaking countries
bakalářská
2010
Dušová Alžběta
Translation of business related texts from English into Czech with special reference to idioms
bakalářská
2010
Kitová Gabriela
Sir Wilfred Thesiger's perception of the traditional life of Arabs in comparison with the life in modern Arabia as regards customs and traditions
bakalářská
2010
Kozlová Veronika
The impact of business travel on community. Analysing positive and negative aspects of business travelling on different sectors of regional development.
bakalářská
2010
Rusňáková Veronika
Supporting incoming tourism in Ostrava and its surroundings
bakalářská
2010
Václavíková Martina
Applying for a job in English speaking countries
bakalářská
2010
Kalusová Veronika
Expressions and Content of Commercial Correspondence in English as Exemplified by Making Complaints
bakalářská
2009
Konečná Veronika
Business English as exemplified by the commercial correspondence of present-day companies
bakalářská
2009
Krestová Kateřina
Women and the Low-Wage America
bakalářská
2009
Pospíšilová Veronika
Etiquette of Business Meetings
bakalářská
2009
Salayová Klára
English Business Presentations in Czech Companies
bakalářská
2009
Paťorková Romana
Designing Interactive English Materials (Tourist Guides) for Ostrava's Industrial Sights
bakalářská
2008
Nenalezen žádný záznam.