OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Filozofická fakulta > Uchazeč > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia Rozšiřující studium pro učitele (4)
CŽV v rámci akreditovaných studijních programů podle § 60 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb. (1)
Studium pro seniory - Univerzita 3. věku (1)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) (1)
Krátkodobé programy a kurzy (5)
Přípravné kurzy pro přijímací řízení - krátkodobé (1)
Kurzy pro přijaté studenty (1)
Moduly (2)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

Rozšiřující studium pro učitele

  • Rozšiřující studium anglického jazyka a didaktiky pro 2. stupeň ZŠ (studium podle § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
    Cílem kurzu je poskytnout především aprobovaným učitelům 2. stupně základních škol, kteří mají zájem rozšířit si svou aprobaci o předmět anglický jazyk pro 2. stupeň základní školy, takové odborné znalosti a dovednosti, aby úroveň jejich kompetence byla v závěru studia srovnatelná s absolventy odpovídající prezenční formy navazujícího magisterského studijního oboru učitelství. Program tříletého kurzu vychází jednak z dlouholetých zkušeností katedry s přípravou učitelů anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ v řádném denním studiu, jednak z již sedmileté zkušenosti z rozšiřujícího kurzu pro učitele 2. supeň. ZŠ realizovaného v rámci celoživotního vzdělávání. Právě několikaletá systematická práce s učiteli přinesla řadu podnětných a aktuálních zkušeností z proměňující se školské praxe, na které se snaží nově upravený program kurzu adekvátně reagovat. Nový studijní plán kurzu daleko podstatnějším způsobem zohledňuje specifické profesionální potřeby učitelů 2. stupně základních škol, které jsou vedle charakteristických potřeb dané věkové skupiny žáků tvarovány také novými úkoly a povinnostmi, se kterými se učitelé musí vyrovnávat - např. tvorbou školních vzdělávacích programů a následnou prací s nimi, výběrem stále se vyvíjejících výukových materiálů, využitím nových pomůcek (interaktivní tabule) či vhodnou návazností výuky anglického jazyka na 2. stupni na kompetenci, kterou žáci získávají ve stoupající míře již na 1. stupni ZŠ. Přijetí ke studiu v kurzu je podmíněno úspěšným složením přijímací zkoušky, která prověřuje požadovanou vstupní jazykovou kompetenci uchazečů, tj. úroveň B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studijní plán kurzu je projektován tak, aby jeho účastníci dosáhli výstupní úrovně C1 (dle SERR). Rozšiřující studium je realizováno v souladu s ustanoveními zákona č. 563/2004 Sb.
     
  • Rozšiřující studium anglického jazyka a literatury pro střední školy (studium podle § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
    Cílem kurzu je poskytnout především aprobovaným učitelům 2. stupně základních škol a učitelům středních škol, kteří mají zájem rozšířit si svou aprobaci o předmět anglický jazyk, takové odborné znalosti a dovednosti, aby úroveň jejich kompetence byla v závěru studia srovnatelná s absolventy odpovídající prezenční formy navazujícího magisterského studijního oboru učitelství. Program tříletého kurzu vychází jednak z dlouholetých zkušeností katedry s přípravou učitelů anglického jazyka pro střední školy v řádném denním studiu, jednak z již sedmileté zkušenosti z rozšiřujícího kurzu pro učitele středních škol realizovaného v rámci celoživotního vzdělávání. Nově upravený studijní plán kurzu se snaží tuto zkušenost z práce s učiteli reflektovat a reaguje na ni proměnou ve skladbě předmětů i v hodinové dotaci předmětů stávajících tak, aby náplň studia vedla studenty k vysoké odborné úrovni a zohlednila jejich specifické profesionální potřeby. Přijetí ke studiu v kurzu je podmíněno úspěšným složením přijímací zkoušky, která prověřuje požadovanou vstupní jazykovou kompetenci uchazečů, tj. úroveň C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studijní plán kurzu je projektován tak, aby jeho účastníci dosáhli výstupní úrovně C2 (dle SERR). Rozšiřující studium je realizováno v souladu s ustanoveními zákona č. 563/2004 Sb.
     
  • Rozšiřující studium historie ze ZŠ na SŠ (studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
    Cílem kurzu je poskytnout aprobovaným učitelům 2. stupně základních škol, kteří mají zájem rozšířit si svou aprobaci v oboru historie pro 3. stupeň (SŠ), možnost rozšíření odborných znalostí a dovedností. Úroveň jejich kompetence by měla být v závěru studia srovnatelná s absolventy prezenční formy magisterského studia historie určeného pro učitele středních škol. Dvouleté studium historie vychází z programu prezenční formy magisterského studia historie a zprostředkovává studentům výuku části povinných a specializovaných předmětů povinně-volitelných či výběrových, dále doplňující studium těch předmětů oboru historie, v nichž jsou požadavky na absolventa magisterského studia pro SŠ vyšší než na absolventa (magisterského) studia pro ZŠ. Forma výuky (přednáška, seminář, praktická cvičení, individuální konzultace, samostudium na základě zadané literatury, resp. kontaktu prostřednictvím elektronických médií) bude zvolena vyučujícím podle charakteru probíraného tématu. Rozšiřující studium je realizováno v souladu s ustanoveními zákona č. 563/2004 Sb..
     
  • Rozšiřující studium španělského jazyka a literatury pro střední školy (studium podle § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
    Cílem kurzu je poskytnout učitelům 2. stupně základních škol a učitelům středních škol, kteří mají zájem rozšířit si svou aprobaci o předmět španělský jazyk pro SŠ, takové odborné znalosti a dovednosti, aby úroveň jejich kompetence byla v závěru studia srovnatelná s absolventy prezenční formy magisterského studijního oboru Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy. Tříleté rozšiřující studium španělského jazyka a literatury vychází z programu prezenční formy magisterského studijního programu Učitelství pro střední školy a zprostředkovává studentům výuku všech povinných předmětů a alespoň omezený výběr specializovaných předmětů povinně volitelných či výběrových. Vzhledem k omezené hodinové dotaci kurzu ve srovnání s „denním“ studiem jsou akcentovány ty předměty, které tvoří základ odborné připravenosti učitelů dané věkové skupiny žáků. Rozšiřující studium je realizováno v souladu s ustanoveními zákona č. 563/2004 Sb.
     
facebook
rss
social hub