OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Filozofická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra anglistiky a amerikanistiky > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia Rozšiřující studium pro učitele (2)
Moduly (1)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

Czechs in the Central European Cultural Context
Annotation:
The module is meant primarily for international students. It will acquaint them with issues and processes related to the history and present of the Czech lands. The participants will acquire knowledge from the field of Czech history as well as art history, which will be framed in the broader context of the development of Central Europe. Similarly, the participants will be introduced to the major figures and movements in Czech literature and philosophy. The module includes sociologically-oriented subjects, which map the transformation of Czech society and the current issues that are subject to public debate. The module also contains a course in the Czech language for beginners.

Rozšiřující studium anglického jazyka a didaktiky pro 2. stupeň ZŠ (studium podle § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
Cílem kurzu je poskytnout především aprobovaným učitelům 2. stupně základních škol, kteří mají zájem rozšířit si svou aprobaci o předmět anglický jazyk pro 2. stupeň základní školy, takové odborné znalosti a dovednosti, aby úroveň jejich kompetence byla v závěru studia srovnatelná s absolventy odpovídající prezenční formy navazujícího magisterského studijního oboru učitelství. Program tříletého kurzu vychází jednak z dlouholetých zkušeností katedry s přípravou učitelů anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ v řádném denním studiu, jednak z již sedmileté zkušenosti z rozšiřujícího kurzu pro učitele 2. supeň. ZŠ realizovaného v rámci celoživotního vzdělávání. Právě několikaletá systematická práce s učiteli přinesla řadu podnětných a aktuálních zkušeností z proměňující se školské praxe, na které se snaží nově upravený program kurzu adekvátně reagovat. Nový studijní plán kurzu daleko podstatnějším způsobem zohledňuje specifické profesionální potřeby učitelů 2. stupně základních škol, které jsou vedle charakteristických potřeb dané věkové skupiny žáků tvarovány také novými úkoly a povinnostmi, se kterými se učitelé musí vyrovnávat - např. tvorbou školních vzdělávacích programů a následnou prací s nimi, výběrem stále se vyvíjejících výukových materiálů, využitím nových pomůcek (interaktivní tabule) či vhodnou návazností výuky anglického jazyka na 2. stupni na kompetenci, kterou žáci získávají ve stoupající míře již na 1. stupni ZŠ. Přijetí ke studiu v kurzu je podmíněno úspěšným složením přijímací zkoušky, která prověřuje požadovanou vstupní jazykovou kompetenci uchazečů, tj. úroveň B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studijní plán kurzu je projektován tak, aby jeho účastníci dosáhli výstupní úrovně C1 (dle SERR). Rozšiřující studium je realizováno v souladu s ustanoveními zákona č. 563/2004 Sb.

Rozšiřující studium anglického jazyka a literatury pro střední školy (studium podle § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
Cílem kurzu je poskytnout především aprobovaným učitelům 2. stupně základních škol a učitelům středních škol, kteří mají zájem rozšířit si svou aprobaci o předmět anglický jazyk, takové odborné znalosti a dovednosti, aby úroveň jejich kompetence byla v závěru studia srovnatelná s absolventy odpovídající prezenční formy navazujícího magisterského studijního oboru učitelství. Program tříletého kurzu vychází jednak z dlouholetých zkušeností katedry s přípravou učitelů anglického jazyka pro střední školy v řádném denním studiu, jednak z již sedmileté zkušenosti z rozšiřujícího kurzu pro učitele středních škol realizovaného v rámci celoživotního vzdělávání. Nově upravený studijní plán kurzu se snaží tuto zkušenost z práce s učiteli reflektovat a reaguje na ni proměnou ve skladbě předmětů i v hodinové dotaci předmětů stávajících tak, aby náplň studia vedla studenty k vysoké odborné úrovni a zohlednila jejich specifické profesionální potřeby. Přijetí ke studiu v kurzu je podmíněno úspěšným složením přijímací zkoušky, která prověřuje požadovanou vstupní jazykovou kompetenci uchazečů, tj. úroveň C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studijní plán kurzu je projektován tak, aby jeho účastníci dosáhli výstupní úrovně C2 (dle SERR). Rozšiřující studium je realizováno v souladu s ustanoveními zákona č. 563/2004 Sb.