OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Filozofická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra anglistiky a amerikanistiky > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia Rozšiřující studium pro učitele (2)
Moduly (1)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

Czechs in the Central European Cultural Context
What is the module?
Czechs in the Central European Cultural Context is an 11-week university lifelong learning certificate module. Focused on the interconnections between history, culture and art in Czech society, our fascinating courses will equip you with the tools to understand the past and present of Czech society in its wider Central European context. The module will also provide insights into future challenges, helping you understand how Czech society will develop as part of a Central European space being driven forward by processes of global integration. As part of the module,

  • you will explore Czech history (and the history of Czech culture and art) framed in the broader context of developments in Central Europe as a whole,
  • you will learn about major figures and movements in Czech literature and philosophy, and you will study how they shaped Europe’s cultural, political and religious landscape,
  • you will trace the transformation of Czech society throughout history up to the present day, and you will address contemporary issues and debates from a sociological perspective,
  • you will study the Czech language from beginner level (no prior knowledge of Czech is required) with the focus on developing basic fluency and communicative competence while also exploring our country’s culture and history through its language.
The module offers a broad-based, interdisciplinary exploration of modern Czech society – a society which is currently being shaped through debates over social values, identities, and national heritage. These issues not only form an integral part of Czech history; they also play a vital role in contemporary discussions over the country’s place in Central Europe and the wider world at a time when translocal cultural exchanges and conflicts are becoming increasingly relevant.

Rozšiřující studium anglického jazyka a didaktiky pro 2. stupeň ZŠ (studium podle § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
Cílem kurzu je poskytnout především aprobovaným učitelům 2. stupně základních škol, kteří mají zájem rozšířit si svou aprobaci o předmět anglický jazyk pro 2. stupeň základní školy, takové odborné znalosti a dovednosti, aby úroveň jejich kompetence byla v závěru studia srovnatelná s absolventy odpovídající prezenční formy navazujícího magisterského studijního oboru učitelství. Program tříletého kurzu vychází jednak z dlouholetých zkušeností katedry s přípravou učitelů anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ v řádném denním studiu, jednak z již sedmileté zkušenosti z rozšiřujícího kurzu pro učitele 2. supeň. ZŠ realizovaného v rámci celoživotního vzdělávání. Právě několikaletá systematická práce s učiteli přinesla řadu podnětných a aktuálních zkušeností z proměňující se školské praxe, na které se snaží nově upravený program kurzu adekvátně reagovat. Nový studijní plán kurzu daleko podstatnějším způsobem zohledňuje specifické profesionální potřeby učitelů 2. stupně základních škol, které jsou vedle charakteristických potřeb dané věkové skupiny žáků tvarovány také novými úkoly a povinnostmi, se kterými se učitelé musí vyrovnávat - např. tvorbou školních vzdělávacích programů a následnou prací s nimi, výběrem stále se vyvíjejících výukových materiálů, využitím nových pomůcek (interaktivní tabule) či vhodnou návazností výuky anglického jazyka na 2. stupni na kompetenci, kterou žáci získávají ve stoupající míře již na 1. stupni ZŠ. Přijetí ke studiu v kurzu je podmíněno úspěšným složením přijímací zkoušky, která prověřuje požadovanou vstupní jazykovou kompetenci uchazečů, tj. úroveň B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studijní plán kurzu je projektován tak, aby jeho účastníci dosáhli výstupní úrovně C1 (dle SERR). Rozšiřující studium je realizováno v souladu s ustanoveními zákona č. 563/2004 Sb.

Rozšiřující studium anglického jazyka a literatury pro střední školy (studium podle § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
Cílem kurzu je poskytnout především aprobovaným učitelům 2. stupně základních škol a učitelům středních škol, kteří mají zájem rozšířit si svou aprobaci o předmět anglický jazyk, takové odborné znalosti a dovednosti, aby úroveň jejich kompetence byla v závěru studia srovnatelná s absolventy odpovídající prezenční formy navazujícího magisterského studijního oboru učitelství. Program tříletého kurzu vychází jednak z dlouholetých zkušeností katedry s přípravou učitelů anglického jazyka pro střední školy v řádném denním studiu, jednak z již sedmileté zkušenosti z rozšiřujícího kurzu pro učitele středních škol realizovaného v rámci celoživotního vzdělávání. Nově upravený studijní plán kurzu se snaží tuto zkušenost z práce s učiteli reflektovat a reaguje na ni proměnou ve skladbě předmětů i v hodinové dotaci předmětů stávajících tak, aby náplň studia vedla studenty k vysoké odborné úrovni a zohlednila jejich specifické profesionální potřeby. Přijetí ke studiu v kurzu je podmíněno úspěšným složením přijímací zkoušky, která prověřuje požadovanou vstupní jazykovou kompetenci uchazečů, tj. úroveň C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studijní plán kurzu je projektován tak, aby jeho účastníci dosáhli výstupní úrovně C2 (dle SERR). Rozšiřující studium je realizováno v souladu s ustanoveními zákona č. 563/2004 Sb.

facebook
rss
social hub